Date2

Τρίτη, 20 Μαΐου 2025 17:28:26

rss

αναζήτηση

makripano

Πόρτο Ράφτη: Οι επενδυτές το… γλυκοκοιτάνε, ο δήμος και το κράτος αδιαφορούν



Αλλάξτε μέγεθος

Porto Rafti epend

Ενώ το λιμάνι του Λαυρίου μετατρέπεται σε ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά σημεία της Αττικής, το γειτονικό Πόρτο Ράφτη εμφανίζεται ως η επόμενη ανερχόμενη περιοχή για επενδύσεις.

Η στρατηγική του θέση, σε μικρή απόσταση από την Αθήνα και το υπό ανάπλαση Λαύριο, το καθιστά ελκυστικό για τουριστική ανάπτυξη, επενδύσεις σε ακίνητα και δημιουργία σύγχρονων υποδομών.

Όμως πίσω από τη βιτρίνα των προοπτικών, παραμένουν ανοιχτές πληγές δεκαετιών που θέτουν φρένο σε κάθε σοβαρή απόπειρα αναβάθμισης της περιοχής.

Επενδυτικό ενδιαφέρον με φόντο το Λαύριο

Οι μεγάλες επενδύσεις στο λιμάνι του Λαυρίου, το τρίτο μεγαλύτερο στην Αττική, δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον ανάπτυξης στην Ανατολική Αττική.

Το Πόρτο Ράφτη, που συνδυάζει φυσική ομορφιά και εγγύτητα στις νέες λιμενικές και τουριστικές υποδομές, συγκεντρώνει το βλέμμα των επενδυτών.

Με τον τουρισμό να καταγράφει αύξηση και τη ζήτηση για παραθαλάσσια κατοικία να ενισχύεται, η περιοχή μοιάζει έτοιμη να περάσει σε μια νέα εποχή.

Ωστόσο, αυτή η μετάβαση προσκρούει σε ένα αδιέξοδο: την απουσία βασικών υποδομών που θα μπορούσαν να στηρίξουν τη μελλοντική ανάπτυξη.

Αποχέτευση: Η ντροπή μιας τουριστικής περιοχής

Το πρόβλημα της αποχέτευσης στο Πόρτο Ράφτη αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα αδράνειας της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Παρά τις συνεχείς εξαγγελίες, η περιοχή εξακολουθεί να μην διαθέτει ολοκληρωμένο αποχετευτικό δίκτυο.

Το αποτέλεσμα; Η περιβαλλοντική υποβάθμιση, η ρύπανση του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα και της θάλασσας είναι πλέον ορατές συνέπειες.

Αστική συγκοινωνία: Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα

Πρόσφατα, υπήρξε ανακοίνωση για επέκταση της αστικής συγκοινωνίας και σύνδεση του Μαρκοπούλου και του Πόρτο Ράφτη με το μετρό μέσω της λεωφορειακής γραμμής 309Β.

Ωστόσο, οι κάτοικοι του Πόρτο Ράφτη γρήγορα αντιλήφθηκαν ότι η εξυπηρέτηση αφορά κυρίως το Μαρκόπουλο, αφήνοντας την παραλιακή ζώνη χωρίς ουσιαστική κάλυψη.

Τα δρομολόγια είναι αραιά, οι στάσεις ανεπαρκείς και η εξυπηρέτηση αναντίστοιχη με τις ανάγκες μιας ταχέως αναπτυσσόμενης περιοχής.

Κάτι που δεν φαίνεται να ενδιαφέρει τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών υπό τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ο οποίος εκτός απροόπτου δείχνει να παραπέμπει στις καλένδες την επέκταση της αστικής συγκοινωνίας στο Πόρτο Ράφτη.

Ανάπτυξη με σχέδιο ή άλλη μια χαμένη ευκαιρία;

Η συγκεκριμένη περιοχή βρίσκεται στο σταυροδρόμι δύο διαφορετικών πραγματικοτήτων: από τη μία, η αύξηση της επενδυτικής και τουριστικής κινητικότητας· από την άλλη, μια σειρά ελλείψεων υποδομών που το καθηλώνουν.

Αν η τοπική αυτοδιοίκηση και η κεντρική διοίκηση δεν κινηθούν συντονισμένα για την επίλυση των ζητημάτων αποχέτευσης, συγκοινωνίας και βασικών υπηρεσιών, η περιοχή κινδυνεύει να παραμείνει ένας «ανεκμετάλλευτος θησαυρός» – μια χαμένη ευκαιρία στο κατώφλι της ανάπτυξης.

      Ακολουθήστε μας και στο twitter!     

Σχόλια