Date2

Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου 2025 04:09:17

rss

αναζήτηση

makripano

Λαθρέμποροι – πειρατές στα ανοιχτά του Λαυρίου;



Αλλάξτε μέγεθος

peirateia

Σοβαρά ερωτήματα δημιουργούνται από την εξαφάνιση από τις 28 Ιανουαρίου του 27χρονου Τάσου Σιώρη ο οποίος οδηγούσε ένα ιστιοπλοϊκό από τον Άλιμο στη μαρίνα στο λιμάνι του Λαυρίου.

Ο 27χρονος ήταν μόνος του στο ιστιοπλοϊκό και τίποτα δεν μαρτυρούσε ότι θα χάνονταν τα ίχνη του.
Σύμφωνα με πληροφορίες του notioanatolika.gr τελευταία φορά επικοινώνησε με την εταιρεία στην κυριότητα της οποίας ανήκε το σκάφος γύρω στις 12.30 μετά το μεσημέρι της 28ης Ιανουαρίου και ενώ βρισκόταν στις Φλέβες και ανέφερε μηχανική βλάβη προσθέτοντας ότι θα συνέχιζε την πορεία του με τα πανιά.
Κάτι που ήταν εφικτό μεν από τη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα έπνεαν άνεμοι νοτιοδυτικοί έντασης 6 – 7 μποφόρ αλλά εξαιρετικά επικίνδυνο δε καθώς χωρίς βοήθεια από δεύτερο άτομο θα μπορούσε να συμβεί οποιοδήποτε ατύχημα ακόμα και να βρεθεί στη θάλασσα.
Αμέσως οι συνάδελφοί του από τον Άλιμο κινητοποιήθηκαν και άρχισαν να κινούνται με αυτοκίνητα κατά μήκος της διαδρομής από τις Φλέβες έως το Λαύριο, από την ξηρά.
Ήταν η διαδρομή που θα ακολουθούσε έτσι κι αλλιώς ο 27χρονος προκειμένου να είναι ορατός διαρκώς από τη στεριά. «Από το ύψος των Φλεβών μεχρι το Λάυριο χτενίσαμε πάνω κάτω την περιοχή στις ακτές πάνω από 50 φορές, για να δούμε το σκάφος» λέει στο notioanatolika.gr συνάδελφος του 27χρονου.
Παρά τις έρευνες των συναδέλφων του όμως μέχρι την ώρα που έπεσε και το τελευταίο φως της ημέρας, τα ίχνη του σκάφους είχαν χαθεί.

Τα θολά σημεία

Από το επόμενο πρωί όμως άλλα σενάρια έπεσαν στο τραπέζι. Ο Τάσος ναι μεν παράνομα ότι ήταν μόνος του στο σκάφος (ο νόμος επιβάλλει να έχει και βοηθό) και για αυτό ίσως δεν έστειλε σήμα αλλά επικοινώνησε μόνο με τον ιδιοκτήτη του σκάφους και ίσως ο δύσκολος χειρισμός μπορεί να οδήγησε σε τραυματισμό του και πτώση στη θάλασσα και για αυτό έχασαν το σήμα.
Μόνο που το σκάφος δεν υπήρχε πουθενά. Σύμφωνα με τους ανέμους έπρεπε να είναι τσακισμένο πάνω στα βράχια. Διαφορετικά θα έπρεπε να πλέει καθώς τα συγκεκριμένα σκάφη είναι αβύθιστα.
Η μέρα είχε ξημερώσει με απίστευτη μπουνάτσα που βοηθούσε στις έρευνες. Βγήκαν πολλά ιδιωτικά σκάφη. Δεν βρήκαν ούτε μπαλόνι ούτε σωσίβιο.
Την τρίτη μέρα υπήρξε επικοινωνία με μάρτυρες από το Καλαμάκι που είδαν ιστιοπλοϊκό να κατευθύνεται προς Πελοπόννησο. Μόνο που την μέρα του συμβάντος δεν υπήρχε άλλο ιστιοπλοϊκό στη θάλασσα!

Τα σενάρια

Κάποιοι υπέθεσαν ότι ο Τάσος έκλεψε το σκάφος. Εκείνοι που τον γνωρίζουν καλά όμως σημειώνουν πως το σενάριο δεν ευσταθεί.
Το πιο ρεαλιστικό σενάριο είναι εκείνο της απαγωγής. «Δεν είναι δυνατόν ψυχραιμος να δηλώνεις ότι έχεις μείνει από μηχανή ο καιρός σε σέρνει στα βράχια και ότι ανοίγεις πανιά. Δεν έχει λογική. Είπε αυτό που είπε για να αποπροσανατολίσει ίσως και με πιστόλι στον κρόταφο» σημειώνει ο συνομιλητής του notioanatolika.gr συμπληρώνοντας πως τον χρειάζονται οπότε πιθανότατα είναι ζωντανός. Διαφορετικά θα ξεφορτώθηκαν το πτώμα στα ανοιχτά για να μην αφήσουν σημάδια άμεσα.
Όπως μας εξήγησε στέλεχος εταιρείας του χώρου των σκαφών η πειρατεία – κλοπή είναι συχνό φαινόμενο στην Ελλάδα. Για την μεταφορά ναρκωτικών ή λαθρομεταναστών. Θυμίζει μάλιστα περιστατικό με σκάφος ιδιοκτησίας Κυριακούλη που είχε βρεθεί στην Καλαμάτα με ναρκωτικά αλλά και ένα ακόμα ιστιοπλοϊκό που βρέθηκε με 45 λαθρομετανάστες.
Εξηγεί πως το πιθανότερο είναι να έμεινε για λίγο κρυμμένο σε όρμους της Πελοποννήσου και μετά εκμεταλλευόμενο τις καιρικές συνθήκες να έφτασε Κρήτη και από εκεί στο Λιβυκό πέλαγος.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως το ιστιοπλοϊκό δεν είχε σύστημα ανίχνευσης καθώς έχει ξένη σημαία. «Δεν είναι τυχαίο ότι χάθηκε αυτό» τονίζει ο συνομιλητής μας.

Στην έρευνα και η Νικολούλη

Η εκπομπή «Φως στο Τούνελ» ερεύνησε την μυστηριώδη εξαφάνιση εν πλω, ενός ιστιοπλόου μαζί με το σκάφος του, την Τρίτη 28 Ιανουαρίου.
Οι μαρτυρίες που συγκεντρώθηκαν έδειξαν ότι ο ιστιοπλόος μαζί με το σκάφος του έφτασε μέχρι το νησάκι Πάτροκλος χωρίς κάποιο εμφανές πρόβλημα. Τηλεθεατές είδαν το σκάφος σε αρκετά σημεία της θαλάσσιας διαδρομής ως και το Σούνιο. Πληροφορία επίσης ανέφερε ότι στην συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, το ιστιοπλοϊκό έδειχνε να μην ελέγχεται και να κινείται κυκλικά σα να ήταν ακυβέρνητο. Οπως εξήγησαν στο notioanatolika.gr γνώστες, αυτό συμβαίνει και όταν κάποιος ρίξει άγκυρα στα ανοιχτά καθώς το σκάφος περιστρέφεται γύρω από συγκεκριμένο άξονα.
Ένα αλιευτικό σκάφος εντόπισε την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014, ένα σωσίβιο του σκάφους έξω από τη Μακρόνησο.

Σχόλια