Καύσιμα: Μικροκλοπές και κόλπα που ξεγελούν τους καταναλωτές – Τι καταγγέλλει ενεργειακός μηχανικός
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2025 15:10
«Σας κλέβουν καθημερινά στα καύσιμα», προειδοποιεί ο ενεργειακός μηχανικός Γιάννης Ζολώτας, περιγράφοντας με παραδείγματα πώς –όπως λέει– οι οδηγοί και οι καταναλωτές πέφτουν θύματα μικρο-νοθείας ή παραπλάνησης στα βενζινάδικα και στη διανομή πετρελαίου θέρμανσης.
Ο κ. Ζολώτας υποστηρίζει ότι «κανένας έλεγχος δεν γίνεται» και ότι «όλοι είναι στο κόλπο μέσα», επισημαίνοντας πως «πολλοί βενζινοπώλες παραδέχονται ότι δεν βγαίνει μεροκάματο χωρίς κλοπή».
Ο μηχανικός περιγράφει τρεις τρόπους με τους οποίους, όπως καταγγέλλει, επιχειρείται η εξαπάτηση του καταναλωτή.
Ο πρώτος αφορά τη συνήθεια πολλών οδηγών να ζητούν «βάλε 50 ευρώ» αντί να πουν «γέμισέ το». Όπως εξηγεί, έτσι δεν υπάρχει έλεγχος στο πόσα λίτρα αντιστοιχούν στο ποσό.
Ο ίδιος αναφέρει ότι διαπίστωσε διαφορά σχεδόν δέκα λίτρων ανάμεσα στη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του (55 λίτρα) και την ένδειξη της απόδειξης (64 λίτρα).
Όταν το επεσήμανε, του απάντησαν πως «χτες τους έκαναν έλεγχο» – απάντηση που, όπως λέει, δεν στέκει, καθώς τέτοιοι έλεγχοι σπανίως πραγματοποιούνται.
Το δεύτερο «τρικ», σύμφωνα με τον διακεκριμένο επιστήμονα, είναι ακόμη πιο ύπουλο: ζητάς να στο «γεμίσουν», αλλά ο υπάλληλος, «κόβοντάς σε με το μάτι», σταματάει λίγο πριν το πραγματικό όριο και σου λέει πως «γέμισε».
Αν επιμείνεις να προσθέσει κι άλλο, αποδεικνύεται ότι το ρεζερβουάρ χωράει ακόμη αρκετά λίτρα – δηλαδή δεν είχε όντως γεμίσει.
Ανάλογες πρακτικές, υποστηρίζει, εμφανίζονται και στο πετρέλαιο θέρμανσης. Ο κ. Ζολώτας αναφέρει πως σε παραγγελία 1.000 λίτρων, η στάθμη της δεξαμενής δεν είχε ανέβει όσο θα έπρεπε.
«Τους είπα ότι θα τους πάρω σε έξι ώρες, όταν θα έχει κάτσει το πετρέλαιο. Την άλλη μέρα διαπίστωσα ότι έλειπαν 200 λίτρα και τους έστειλα φωτογραφία της στάθμης. Ήρθαν σαν βρεγμένες γάτες και το συμπλήρωσαν», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ο ενεργειακός μηχανικός επισημαίνει πως «το βενζινάδικο λειτουργεί ως κλεπταποδόχος», αφού το βυτιοφόρο «πρέπει κάπου να διαθέσει τα κλεμμένα λίτρα».
Προτρέπει τους καταναλωτές να μην αποδέχονται ποτέ «τυφλά» τις μετρήσεις, να γνωρίζουν τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ τους και να ελέγχουν αν τα λίτρα της απόδειξης έχουν λογική σε σχέση με αυτήν.
Στην περίπτωση του πετρελαίου, συνιστά να φωτογραφίζουν τη στάθμη πριν και μετά τον ανεφοδιασμό και να περιμένουν μερικές ώρες πριν κάνουν επανέλεγχο.
Αν εντοπιστεί απόκλιση, ο κ. Ζολώτας προτείνει να ζητείται άμεσα εξήγηση και επιστροφή χρημάτων, κρατώντας φωτογραφίες και αποδείξεις ως τεκμήρια.
Οι καταναλωτές μπορούν, όπως λέει, να απευθυνθούν στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ή στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εμπορίου για καταγγελίες.
Αν και οι καταγγελίες του κ. Ζολώτα δεν συνοδεύονται από επίσημα στοιχεία ελέγχου ή αναφορές σε συγκεκριμένα πρατήρια, φωτίζουν ένα πρόβλημα που κατά καιρούς έχει επισημανθεί και από τις αρχές: την ανάγκη για αυστηρούς ελέγχους και διαφάνεια στην αγορά καυσίμων.
Το μήνυμα του μηχανικού, πάντως, είναι σαφές — και πρακτικό: «Μην τους αφήνετε να σας “κόβουν με το μάτι”. Να ξέρετε πόσο καύσιμο χωράει το όχημά σας και να ζητάτε πάντα αποδείξεις. Αλλιώς, κάθε λίτρο που δεν μετράτε, μπορεί να είναι λίτρο που χάνετε».
Ακολουθήστε μας και στο twitter!
Σχόλια