Date2

Τετάρτη, 21 Μαΐου 2025 17:57:52

rss

αναζήτηση

makripano

Η επιτομή της νεοελληνικής λαμογιάς στη μέση του Αιγαίου πελάγους



Αλλάξτε μέγεθος

bluestar lamogia

Σκηνές απείρου κάλλους εκτυλίχθηκαν το βράδυ της Δευτέρας του Πάσχα στο λιμάνι της Σύρου, όταν το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Blue Star Myconos, εκτελώντας το μαραθώνιο δρομολόγιο του από Θεσσαλονίκη προς Πειραιά, έκανε στάση στο λιμάνι της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Αντί όμως για μια τυπική στάση, βρέθηκε στο επίκεντρο ενός αυτοσχέδιου «ναυτικού μποτιλιαρίσματος» που ανέδειξε κενά, ευθύνες και προκλητική παραβατικότητα.

Το πλοίο κατέπλευσε κανονικά στις 22:00 από Μύκονο, ωστόσο η ατμόσφαιρα στο λιμάνι ήταν ήδη τεταμένη.

Εκατοντάδες επιβάτες που είχαν κλείσει εισιτήρια για το δρομολόγιο Μύκονος–Σύρος ή Ικαρία–Σύρος, παρέμειναν... αρμοδίως επί του πλοίου, παρότι το εισιτήριό τους προέβλεπε υποχρεωτική αποβίβαση στη Σύρο.

Όπως διαπιστώθηκε, οι εν λόγω επιβάτες είχαν προμηθευτεί εισιτήρια για ενδιάμεσες στάσεις, ώστε να παρακάμψουν τη δυσκολία ανεύρεσης απευθείας εισιτηρίου για Πειραιά.

Το αποτέλεσμα ήταν χαοτικό: οι επιβάτες και οδηγοί που περίμεναν στη Σύρο με κανονικά εισιτήρια δεν κατάφεραν να επιβιβαστούν, καθώς οι χώροι – τόσο στους καταλόγους όσο και στα γκαράζ – είχαν ήδη καταληφθεί από τους «εξυπνάκηδες» ταξιδιώτες της «παρακάμψεως».

Σύμφωνα με πληροφορίες του Cyclades24.gr, μόνο από την Ικαρία είχαν εκδοθεί περίπου 300 εισιτήρια για Σύρο, εκ των οποίων τα 220 αντιστοιχούσαν σε επιβάτες που ποτέ δεν σκόπευαν να κατέβουν.

Αντίθετα, παρέμειναν επί του πλοίου, ελπίζοντας σε έναν «σιωπηρό πλου» προς Πειραιά.

Η απουσία ουσιαστικού ελέγχου από πλευράς της ακτοπλοϊκής εταιρείας και των λιμενικών αρχών, επέτρεψε αυτή την άτυπη «λαθρεπιβίβαση με εισιτήριο», δημιουργώντας πρωτοφανές κομφούζιο.

Ο κόσμος που είχε εισιτήρια Σύρος–Πειραιάς παρέμενε εκτός πλοίου, ενώ ο εισαγγελέας ειδοποιήθηκε προκειμένου να επιληφθεί της αποβίβασης των «παρανόμως επιβαινόντων».

Μέχρι τις 23:20 το πλοίο παρέμενε ακινητοποιημένο, ενώ στο παρασκήνιο ξετυλιγόταν ένα «γαϊτανάκι ευθυνών».

Εν τέλει, και αφού διαπιστώθηκε αδυναμία αποσυμφόρησης, η εταιρεία αναγκάστηκε να επιστρατεύσει το Blue Star Paros, το οποίο αναμενόταν να καταπλεύσει στη Σύρο στη 01:30 τα ξημερώματα, για να μεταφέρει τους επιβάτες που είχαν ουσιαστικά αποκλειστεί.

Η υπόθεση φέρνει στο φως, για ακόμη μία φορά, την πλήρη έλλειψη ελέγχων στις ακτοπλοϊκές γραμμές, όπου η «εφευρετικότητα» μερίδας επιβατών συναντά την αδυναμία – ή την απροθυμία – των αρχών να επιβάλουν τον κανονισμό.

Αναπάντητο παραμένει το ερώτημα: ποιος τελικά κυβερνά τα λιμάνια του Αιγαίου; Οι κανόνες ή οι πονηριές;

Σχόλια