«Ανησυχία» χωρίς λόγο για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να φοιτήσουν προσφυγόπουλα σε σχολεία!
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2019 14:20
Αδικαιολόγητη αναστάτωση προκάλεσε στις τοπικές κοινωνίες το δημοσίευμα του notioanatolika.gr στο οποίο παρουσιάστηκε πρόσφατη απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη (δημοσιευμένη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 8/10/19).
Σύμφωνα με αυτήν καθορίστηκαν οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (304 πανελλαδικά από τις οποίες 18 στην Ανατολική Αττική), που εντάσσονται στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας(ΖΕΠ), όπου δύνανται να λειτουργήσουν τάξεις μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ή με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες κυρίως όμως προσφυγόπουλων.
Όπως επεσήμαναν γονείς παιδιών που φοιτούν αλλά και εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε τέτοια σχολεία, η σχετική απόφαση δεν είναι η πρώτη φορά που εκδίδεται ενώ εδώ και 3 ή σε κάποιες περιπτώσεις, περισσότερα χρόνια, αλλοδαποί μαθητές, παιδιά είτε οικονομικών μεταναστών είτε προσφύγων, παρακολουθούν μαθήματα και μάλιστα και ελληνικής γλώσσας.
Βέβαια υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη επισήμανση η οποία βάζει τέλος σε κάθε «ανησυχία». Αυτή έχει να κάνει με το γεγονός ότι σε πολλά σχολεία τα οποία δεν βρίσκονται κοντά σε hot spots φοιτούν παιδιά αλλοδαπών οι οποίοι διαμένουν και εργάζονται στις συγκεκριμένες περιοχές.
Για παράδειγμα στο Κορωπί ή στο Μαρκόπουλο ή στον Μαραθώνα παρακολουθούν μαθήματα παιδιά εργαζόμενων σε περιβόλια ή άλλου είδους επιχειρήσεις είτε ινδικής είτε αλβανικής είτε πακιστανικής καταγωγής τα οποία έχουν ενσωματωθεί πλήρως στο σχολικό περιβάλλον και μάλιστα όπως παρατήρησε συγκεκριμένος εκπαιδευτικός με τον οποίο συνομίλησε το notioanatolika.gr, «έχουν άριστη συμπεριφορά σε πολλές δε περιπτώσεις πολύ καλύτερη από τα ελληνόπουλα, δεδομένου ότι έχουν άλλη παιδεία από τα σπίτια και τις χώρες τους».
Παράλληλα όμως, πέραν των εθνικοτήτων που προαναφέρθηκαν, στο ΕΠΑΛ Κορωπίου, για παράδειγμα, έχουν εγγραφεί για το σχολικό έτος 2019 – 2020 28 έφηβοι αφγανικής καταγωγής τα οποία διαμένουν με τις οικογένειές τους στη δομή του Marathon Beach.
Τα παιδιά αυτά, όλα αγόρια, έχουν εγκλιματιστεί πλήρως στο σχολικό περιβάλλον, παρακολουθούν ανελλιπώς τα μαθήματα και όπως και στα υπόλοιπα σχολεία τα οποία ανήκουν στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) μαθαίνουν και ελληνικά από φιλολόγους που είτε έχουν ήδη τοποθετηθεί ή πρόκειται να τοποθετηθούν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα από το υπουργείο Παιδείας.
Μάλιστα η διάθεση των παιδιών για μάθηση είναι τόσο μεγάλη που παρότι από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς η δομή στην οποία διαμένουν (στο Marathon Beach) δεν διαθέτει λεωφορείο για τη μεταφορά τους στο Κορωπί, αυτά, σε καθημερινή βάση, ξεκινούν δύο ώρες νωρίτερα προκειμένου να αλλάξουν δύο, τουλάχιστον, συγκοινωνίες, ώστε είναι στο ΕΠΑΛ στις 8.30 το πρωί οπότε ξεκινούν τα μαθήματα.
Γίνεται σαφές λοιπόν από όλα τα παραπάνω ότι οι όποιες «ανησυχίες» μόνον ως εκ του πονηρού μπορούν να θεωρηθούν αφού οι τοπικές εκπαιδευτικές κοινότητες έχουν αποδεχθεί και έχουν αγκαλιάσει τα παιδιά αυτά τα οποία μάλιστα δείχνουν ιδιαίτερο σεβασμό στου περιβάλλον που φοιτούν, εκπλήσσοντας ευχάριστα τους πάντες.
Βέβαια η ίδια αυτή απόφαση της κας Ζαχαράκη περιλαμβάνει και παιδιά από hot spots αλλά έρχεται σε συνέχεια ανάλογων των προκατόχων της τα προηγούμενα χρόνια!
Αξίζει εξάλλου να αναφερθεί ότι η απόφαση της υφυπουργού έχει άμεση σχέση με εγκύκλιο η οποία εκδόθηκε στις 28 Ιουνίου 2019 με τίτλο «Οδηγίες και κατευθύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ) ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2019-2020 σε Δημόσια Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας».
Σε αυτήν, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες και «αποσκοπεί στην εκπαίδευση και στην ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων.
Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης των παραπάνω μαθητών/τριών (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών/τριών).
Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που θα απασχοληθούν στο πλαίσιο της Πράξης θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών/τριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων».
Διαβάστε σχετικά: Αυτά είναι τα 18 σχολεία της Ανατολικής Αττικής που θα δεχθούν προσφυγόπουλα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας! (Λίστα)
Σχόλια