Κοιμηθείτε για... γερή καρδιά

  • Εκτύπωση
Αλλάξτε μέγεθος

ypnos

Επτά ή περισσότερες ώρες ύπνου τη νύχτα προστατεύουν την καρδιά και επαυξάνουν τα οφέλη ενός υγιεινού τρόπου ζωής, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη ολλανδική επιστημονική έρευνα.

Η μελέτη επιβεβαιώνει πως η σωματική άσκηση, η υγιεινή διατροφή, ο περιορισμός του αλκοόλ και του καπνίσματος μειώνουν τους θανάτους από έμφραγμα ή εγκεφαλικό, αλλά η μείωση είναι ακόμα μεγαλύτερη - και έτσι σώζονται περισσότερες ζωές - αν αυτό το υγιεινό στιλ ζωής συνδυάζεται με επαρκή ύπνο τα βράδια.

Οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας & Περιβάλλοντος της Ολλανδίας και του πανεπιστημίου Βαγκενίγκεν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό καρδιολογικό περιοδικό "European Journal of Preventive Cardiology", σύμφωνα με το BBC, μελέτησαν επί τουλάχιστον μία δεκαετία τις περιπτώσεις άνω των 14.000 ανδρών και γυναικών. Έως το τέλος της μελέτης περίπου 600 άτομα είχαν εμφανίσει καρδιαγγειακά προβλήματα και 129 είχαν πεθάνει.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι θάνατοι ήσαν λιγότεροι μεταξύ των ανθρώπων που τηρούσαν τις κλασικές οδηγίες (άσκηση, σωστή διατροφή, όχι αλκοόλ και κάπνισμα) σε συνδυασμό με καλό ύπνο. Όσοι εφάρμοζαν και τις τέσσερις συστάσεις υγιεινής ζωής, είχαν κατά μέσο όρο 57% μικρότερο κίνδυνο για καρδιοπάθεια και 67% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από εγκεφαλικό ή έμφραγμα. Όσοι όμως, επιπλέον, κοιμούνταν τουλάχιστον επτά ώρες το βράδυ, είχαν 65% μικρότερο κίνδυνο καρδιοπάθειας και 83% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από έμφραγμα ή εγκεφαλικό.

Σχόλια